RowOne

12.04.11 г.

Преди и След сватбата




Преди сватбата:

Той:  - Ура! Най-после! Едва дочаках!
Тя:    - Да си ходя ли?
Той:  - Не, даже не си и помисляй за това!
Тя:    - Обичаш ли ме?
Той:  - Разбира се!
Тя:    - Някога изневерявал ли си ми?
Той:  - Не, как въобще ти хрумна?
Тя:    - Ще ме целунеш ли?
Той:  - ДА!
Тя:    - Ще ме биеш ли?
Той:  - В никакъв случай!
Тя:    - Мога ли да ти вярвам?

След сватбата:
да се чете отдолу нагоре.




Преди сватбата:
 - Внимателно стъпвай с крачетата, че има камъчета, - нежно я предупреждава той придържайки я за лакътя.

След сватбата:
 - Върви внимателно, тук е пълно с камъни.

След няколко години семеен живот:
 - Къде тръгна през камънака, ма!

Има ли изобщо точка В

 Математическа задача:

От т. А към т. В с променлива скорост се движи пътнически влак.
* Поради неизвестни за пътниците причини влакът спира в точка А1.
* В точка А1 се забранява слизането от влака.
* Пътниците от първа класа предлагат на пътниците от втора класа да похапнат и попийнат.
* Пътниците от първа класа предлагат на пътниците от втора класа да почетат.
* Срещуположно движещ се, натоварен с рекламни материали, товарен влак преминава успоредно на пътническия влак и създава илюзията, че  пътническия влак се движи.
* Рязко се увеличават яденето, пиенето и четенето.
* Влакът с рекламни материали отминава.
* Видни учени изнасят пред пътниците лекции за относителността на движението и покоя.
* Спускат се пердетата.
* Забранява се вдигането на пердетата.
* Около пътническия влак се поставят японски стериоуредби, които създават ефект на движещ се влак.
* Няма какво повече да се яде, пие и чете.
* Един ден и японските стериоуредби престават да създават нужния ефект.
* Настъпва тягостна тишина.
* Няколко недисциплинирани пътници скачат от прозорците на влака.
* Залавят недисциплинираните пътници в момент, когато се опитват да побутнат влака напред.
* Кога пътническия влак ще пристигне в точка В?

 (А има ли изобщо т. В?)

Един ден от живота на стария ерген


   Включваш котлончето и поставяш тигана. Взимаш две яйца, едното несръчно изпускаш в мръсната мивка, присядаш до прозореца, запалваш цигара, замисляш се. Припомняш си младостта. Припомняш си, че си забравил да купиш хляб. И после за забравеното във ваната бельо, натопено там преди месец. Спомняш си всичко.
   Внезапно скачаш, грабваш нагорещения тиган, изгаряш си ръката, псуваш, отвърташ крана на студената вода, сещаш се, че крана не работи от седмица.
   Вдигаш тигана от пода с ръка, омотана в ръкава на пуловера, и го слагаш го на масата. Изпиваш суровото яйце. Забелязваш, че е последното. Вземаш пакет макарони, изсипваш ги в тенджерата, поставяш тенджерата до котлона. Взимаш от масата тигана, започваш да дереш от него залепналата мушама, разсърдваш се, изхвърляш го в кошчето за боклук, дожалява ти, изваждаш го обратно.
   Подът е залят с олио, тръгваш да търсиш парцал да го избършеш, намираш вестник с обяви за запознанства, изчиташ ги внимателно, забелязваш, че вестникът е миналогодишен.
   Отиваш с стаята, намираш телефона на позната, иска ти се да я поканиш на ресторант, пресмяташ колко ще ти излезе, решаваш, че не си струва.
   Връщаш се в кухнята, наливаш вода в тенджерата с макароните, измъкваш изплувалия фас.
   Почесваш се по бузата, приисква ти се да се обръснеш, приисква ти се да се напиеш, приисква ти се да се ожениш. Идваш на себе си.
   Отиваш в магазина за хляб. Купуваш цигари. На връщане срещаш симпатична девойка с кученце. Харесваш се на кученцето, не се харесваш на момичето.
   Тогава отиваш на кино, по средата на филма се сещаш за варящите се в къщи макарони, бързешком се прибираш, поглеждаш в тенджерата, дълго се чудиш какво да я правиш.
   Очистваш един морков, посоляваш го и го изяждаш. Решаваш да уплътниш прозорците за зимата. Решаваш преди това да ги измиеш. А още преди това – да махнеш старото уплътнение. 
   Решаваш да не се занимаваш с глупости.
   Връхлита те ясното чувство колко ужасно нещо са почивните дни.
   Правиш няколко крачки към библиотеката, ровиш безцелно известно време, натъкваш се на дипломната си работа. Заинтересуван я прелистваш. Разбираш, че всичко си забравил.
   Гасиш лампата и си лягаш.
   Сещаш се, че не си се съблякъл.
   Сещаш се, че не си се събличал от пет дни.
   Сещаш се за първата си любов. Не можеш да си спомниш лицето и.
   Сещаш се на колко ще бъдеш след седмица.
   Сещаш се, че мъжете не плачат.

Двамата болни

...Ти защо си в леглото?
...Болна си! ?
...Не, не, защото видът ти е съвсем здрав...
...Лежи си, лежи, аз ще приготвя всичко.
...Къде държим фидето?
...Кое бурканче, казваш?
...А бе те тука са цели пет!
...Не ставай, сам ще го намеря.
...Това е брашно... Това е захар...
...Има ли значение какво точно се е съборило! Някакво като брашно...
...Сега защо идваш?! Аз ще го събера...
...Лежи си спокойно, аз ще се оправя.
...Къде ни е отварачката?
...Не, няма я в чекмеджето.
...Пак си станала! Нали уж беше болна?
...Къде я намери?
...Ми аз два пъти гледах там.
...Бе върви си лягай, ще се оправя ти казах.

...Опа - а...имаме ли йод?
...Ей тука ми вържи пръста.
...По-полека, де, боли ме!
...Чак свят ми се зави... ще полегна малко.
...Я ми донеси един аналгин.
...Спри телевизора.
...Отвори малко прозореца.
...Не, не ги искам тия яйца, виж нещо препечи на скарата.
...Ама затвори я тая кухненска врата!
...И като се разболее човек, пак не го оставяш на спокойствие!

Упражнения по СТИЛ

от Реймон Кьоньо




Анотация


 В автобус по южната линия в един от натоварените часове. Тип на двадесет и шест години - мека шапка с шнур, заместващ панделката; прекалено дълъг врат, сякаш са го разтягали. Хората слизат. Въпросния тип се сърди на един съсед. Упреква го, че го блъска всеки път, щом мине някой. Хленчещ тон, а му се иска да е зъл. Като вижда едно свободно място, се спуска към него.
 Два часа по-късно го срещам отново - на Римския площад, пред гара Сен Лазар. Той е с един приятел, който му казва:
 "Ще трябва да сложиш още едно копче на сакото си".
 Обяснява му къде (на скъсаното място) и защо.




Сложнодумно


 Гъстонаселено се автотранспортирах в общоизвестното южнопарижко направление и се самоозовах близкостоящ до един дълговрат плетеноширитен дръжмишапковец. Гореописания трагикомично слаботелесен нехранимайко с плиткодънна многозначителност умопомрачи едикой си с долуказаното:
 "Както целенасочено своеволничите, вие злоупотребявате с телосложението ми нееднократно!"
 След животрептящото си словоизлияние преждеговорившия правостоящ скорострелно се облагодетелствува от една обезлюдила се междувременно едноместна автоседалка.
 След двучасово времетраене мимоходом го лицезрях да площадосенлазарствува с един гологлав доброжелател, който нравоучително и чистосърдечно празнословеше:
 "Целесъобразно е да прекомплектоваш по-благоразумно полушубката си!"
 И умозаключително изсладкодумничи причиноследствената взаимовръзка.




Анаграма - Зашифровано:


 Сват обува
 коня бос.
 Дъртоглав
 койот
 да ги
 вярва.
 А дреп
 разнесал,
 свата
 да му
 чезне до копа.




Анаграма - Разшифровано:


 В автобуса -
 особняк
 (дълговрат!)
 който
 дига
 врява.
 А пред
 Сен Лазар
 става
 дума за едно копче.




Звукозапис


 КОгато сКОчих (малКО несКОпосано) в КОлосалния КОрпус на КОлата, оКОто ми бе приКОвано от трагиКОмично КОнте, КОето ярКО КОнтрастираше сред оКОлните с висоКОКОефициентното си тънКОвратие, толКОва и широКОполото си шапКОподобие, деКОрирано с КОнопено КОланче вместо КОпринена КОрдела.
 КОстеливият сополанКО се наКОКОшини и уКОри близКОстоящия шишКО, че КОлчем го доКОснел с подКОваните си КОндури, го КОнтузвал жестоКО. След КОето нехранимайКОто КОварно пресКОчи КОнфликта, преКОсявайки тичешКОм КОридора, за да се доКОпа до КОмфорта.
 ПешКОм КОнстатирах, че КОнтето КОментира с другинКО таКОва КОнте КОлКО неспоКОйствие КОства заКОпчаването на КОето и да е саКО, аКО ...




Александрийски стих


 Пътувайки веднъж със градския транспорт,
 видях нещастник клет от радко срещан сорт -
 тресеше се от лай главата му безспир,
 която бе с чалма (особен вид пешкир!) ...
 С пискливия си глас, с вонящия си дъх
 и с дългия си врат той взе над всички връх.
 Тъй както се изля (във стих "александрин"),
 бе лаят по адрес на гражданин един,
 ча прекалявал той със бутане отзад
 (така е във транспорт - не си във храм, бе гад!).
 Назряваше скандал, но главния герой
 изчезна яко дим, за да си седне той.
 Отново, подир час (вървейки вече пеш!),
 нещастника видях, но редом с друг келеш.
 А другия го чух това да му шепти:
 "На външен вид съвсем си го закъсал ти ..."




Елинизми


 По хронообед в един термобус, пълен с метапътници, имах хексачувството, че ще бъда дизучастник и автосвидетел на стереоскандал.
 Ориктотип с макроврат и идиошапка наруга един иконотип, телеразположен зад него, че го изпотява хидрообилно, като го настъпва по геодопирните биокрайници. Но ориктотипът се държа антипродължително, виждайки свободна моноседалка.
 Пред хипергарата Сен Лазар срещнах ориктотипа да се разхожда аеродинамично с някакъв хетеротип, който психонасочено му предложи следния микропаралакс:
 "Трябва да промениш топографията на хипонормалното ектокопче, като го хидроразположиш хипсометрално!".




По английски


 Ейден ден поу плъдней ай сей къчейк ъф вери фраш бъс и скивинг ейдън кофтейшън бой сноу литъл врайт и шайпк сширайт. Дъ бой изкризинг ът ейдън джентълмен, къй гоу тъпчинг поу нозейшънз. Ъ сейтън бегое дъ сединг.
 Към файф ъ клок ът ноуву гоу скивинг дъ сей мотинг прийд стейшън Сент Лазарейшън. Ейдън денди му спик:
 "Къмон дъ местиш тъйти бътън!"




Шипящо


 Жаминах ш автобуса жа шпирка Шампере. Отжад шред ражличните шубекти жабеляжах шмешен шуинг ш дълга шия и шапка шъш ширит. Внежапно шуингът ше ражцърди на швоя шъшед, жащото онжи шъш жла умишъл го наштъпвал по ножете.
 "Мошю - кажа шуингът, - аж не шъм шъглашен да ме блъшкате!".
 Но преди да штане штрашен шкандал, шуингът ижбяга, жа да жаеме една ошвободила ше нашкоро шедалка.
 Шлед ближо што и двайшет минути го шрещнах пред гарата Шен Лажар жаедно ш още един шъщо тъй шмешен шуинг, който ше оказа шпециалишт го пошъветва шледното:
 "Трябва да шкриеш някак ши шкъшаното на пардешюто ши. Жа това премешти туй ши копче шъш шешт шантиметра по-вишоко!".
 Шлед което не шъм ги шрещал.




Музикално


 С гръм и трясък автобусът, гастролиращ по южното петолиние, удари спирачки до притихналия тротоар. Тромбонът на слънцето изсвири за обед. Почитателите на това пътуващо изкуство като писнали гайди се надпяваха за реда си. Някои взеха половин тон по - високо, което се оказа достатъчно, за да стигнат като по ноти до пеещите фонтани на свирка Шампене.
 Сред ентусиазираните избраници фигурираше една тръба от кларинет, придобила човешки черти от неравноделния такт на времето, и която поради прищявката на неизвестен капелмайстор имаше на тимпана си инструмент, наподобяваш китара с усукани струни.
 Изведнъж сред миньорните акорди на пътуващите музиканти и на пригласящите им вокалисти, както и сред безумните трели, с които свирещия първа цигулка продавач предлагаше билети за концерта, гръмна и една комична какафония, в която контрабасът на гнева, тромпетът на раздора и фаготът на страха се надсвирваха.
 А след въздишка, тишина, пауза и двойна пауза, че и антракт, нетактично еква триумфалният марш на едно копче, което е готово да взема една октава по-високо.




Ботаническо


 След като пуснах корени от чакане под цъфналия слънчоглед, аз се ашладисах на една тиквичка по пътя за Чам дере. Там се натъкнах на избуяла кратуна, чийто лимоненожълт плод стърчеше с увита около него лиана.
 Този ми ти пъпеш наряза като краставица един репон, който му тъпчел лехите и му газел лука. Но, за да не вади кестените от огъня, той си обра крушита и се насади в един парцел за лично ползуване.
 По - късно го видях пред Женския пазар, направен на бъзе и коприва, защото имаше на палтото си нещо, което не беше цвете за мирисане.




Кулинарно


 След като се опекох на бавен огън от чакане под гранясалото слънце,най - сетне се озовах в зеления гювеч на един автобус, червив от пътници като швейцарско сирене.
 Сред куп юфка забелязах един голям макарон с изпосталял от диета врат и на главата с мекица, на която личеше няканъв конец за рязане на масло. Това телешко варено сви сармите на един (слисан, сякаш са му изяли десерта!) сухар, понеже му правел на кайма пилешките крачета. Но после бързо пусна големия кокал, за да се разлее (с брашно и захар, колкото поеме!) в една опразнена кофичка за кейк.
 Тъкмо се канех да преглътна всичко в автобуса за навръщане, когато пред бюфета на гарата Сен Лазар отново видях моя тутманик, заедно с един тиквеник (от тия, дето са на всяка манджа мерудия!), който му разтягаше локуми как да се гарнира. И нашият съвсем втаса.


Това ми харесва :)

  • Zen Point - Начало